zaterdag 22 december 2018

Plog vrijdag 21-12-18


Nou, wat heb je vandaag allemaal gedaan, Sandy??


Het is 9 uur. Ik ben al anderhalf uur wakker, heb al koffie gekregen van Remco die inmiddels naar werk is, maar uit bed gaan is moeilijk. Maar ik moet! Van mezelf vooral. Ik heb nogal een strakke routine in de ochtend die begint met rond 9 uur douchen, doe ik dat niet, valt eigenlijk de hele dag in de soep. Is dat erg? Ja nee


Ik voel me hypo-ish maar mijn suiker is echt keurig netjes zo in de ochtend, maar eten mag er wel in opzich, maarja, eerst dus beginnen met douchen.


Goedemorgen Chara!


                         
Goedemorgen kerstboom!


Na het douchen spray ik met een zoutoplossing. Met mijn oude vertrouwde ouderwetse porta-neb. Dit doe ik voor het ontbijten, zodat ik dat er niet al hoestend uitkots.


...........


We made it outside! Het is k*tweer. Miezerig en het waait hard. Longen don't like. 


Na de wandeling ga ik meteen stofzuigen. Helemaal niet handig, energie-technisch gezien. Maar het ligt weer vol met haar van ons monster, en daar word ik gewoon heel a-relaxed van. Gelukkig helpt monster mee.


Nog even wat antibiotica sprayen. Sinds een maand of twee heb ik eindelijk een nieuwe i-neb, en ipv een kwartier (of soms langer) ben ik nu in 3 a 4 minuten klaar. O M G. Het is nu veel minder een ding geworden om te doen, ik zie er niet meer tegenop en kost geen energie meer. En dat na jaren aanklooien met een stom apparaat wat dus eigenlijk gewoon niet goed bleek. 


Ik word overvallen door een creatieve ingeving. Ik grijp het aan en creatief er op los. Ik heb sowieso weer een enorme pennen en stiften obsessie de laatste weken, dan kijk ik oa filmpjes over bepaalde stiften. Zo heeft iedereen zijn afwijkingen.


Ah ja, de onvoorspelbaarheid van CF. Ineens voel ik me gewoon zwaar belabberd, koud, moe, klam, en er komt uiteindelijk vieze zooi m'n longen uit. Het zit gewoon allemaal niet helemaal lekker daar binnen, maarja, we kijken het weer even aan, uiteraard. 


Ik heb mezelf van de bank gepeld want Chara moet uit. Het doet me enigszins goed.


Daarna zit ik toch ietsje te laag, ik liep al zo sukkelig rond met schrapende voeten. Dusja, iets eten, thee, en paracetamol.


Soort van klaar om op pad te gaan. Gelukkig heb ik mijn e-bike. Anders had ik het niet zien zitten. Ik zoef door de wind heen naar de stad.


Lekker uit eten met een lieve vriendin. Supergezellig! Dit is mijn hoofdgerecht, mijn voorgerecht zie je op @etenmetsandy sluikreclame.
Vriendinnetje gaat nog even de stad in hierna, of ik mee ga. Lijkt me uiteraard heel gezellig maar mijn lichaam trekt het echt niet, andere keer!


In love with Haarlem <3


Na nog wat bankhangen met Remco, wat gespray en ge-eet, is het bedtijd, blij dat ik er in lig! 





Tot een volgende blog of plog!

-X-




































Geen opmerkingen:

Een reactie posten