vrijdag 29 mei 2020

Plog donderdag 28-05-20


Tijd voor een random plog! Wat deed ik op deze dag?


Zoals elke ochtend kijk ik met een kopje koffie in bed de vlog van The Frey Life. Als je ze eenmaal volgt, ben je hooked. Zij heeft CF en heeft nu denk ik ongeveer een half jaar de Triple medicatie, sindsdien ben ik ze gaan volgen uit nieuwsgierigheid, en ze doet het er super op! Vervolgens lees ik de blog van Robert, sinds de quarantaine schrijft hij elke dag een blog over zijn bezigheden, ik hou ervan.


Deze hier is voor half 10 niet echt aanspreekbaar of in the mood voor knuffels.


Lijf gedouched en longen gesprayd, klaar voor een nieuwe dag. M'n haar is veel te lang en irritant, dus binnen no-time weer in een staart knot achtige situatie, maar leuk voor de foto, zo los.


Remco maakt een smeuïg roerei met chilisaus voor me!


 Na twee weken de laatste antibiotica pil. Of het geholpen heeft? Ik weet het werkelijk niet. Sinds symkevi snap ik weer niks van mijn lijf, met oneindig sputum, al wisselt het per dag. Nu lijkt de hooikoorts ook m'n longen dwars te zitten. Gelukkig volgende week op controle voor een wat beter beeld met longfunctie. Het is doorploeteren tot de Triple er is.



Onze wekelijkse AH bestelling. Ja, inderdaad oa drie kratten, maar er zitten ook weekboodschappen voor mijn moeder bij, die we later vandaag gaan brengen. Ik ben ontzettend blij met de AH bezorg optie, die we voor 't eerst probeerden in december, toen ik ziek was en Remco veel aan het werk. Nu met de hele Corona toestand is het ook weer echt een uitkomst, hulde aan de AH bezorgers die ook elke keer weer supervriendelijk aan de deur staan!

Ochtendwandeling, kat in zicht!



 Wat een prachtige dag weer!



 Happy family. Met m'n kale insectenhoofd. Ik moet echt naar de kapper. Maargoed. Dat komt wel. Moving on.



 Hier is een paar maanden terug een gebouw gesloopt en vervolgens is de grond ingezaaid met gras en bloemenzaad, het wordt elke dag groener, geweldig! 



 Even op de fiets gesprongen om nog een rekening te betalen bij de dierenarts. Ik moest afgelopen week een paar poep samples van Chara opsparen omdat ze regelmatig diarree had, alles was in orde en de diarree is weer over. Vermoedelijk is het het warmere weer, sowieso niet Chara's ding!
Overigens was ik hier op de e-bike, dus dat was een minimale inspanning hoor.


 M'n rug en schouders voelen stijf en pijnlijk, ik gooi er even een yoga in. Deze is van "Yoga with Adrienne", de Flexibility. Ik vind'm enorm fijn en doe deze regelmatig.



Daarna lekker de plantjes water geven en mezelf koffie. Mijn balkon is echt mijn favoriete plek met mooi weer, met plantjes, privacy en rust. Zen all the way.


Ivm een overschot aan komkommer (per ongeluk besteld terwijl er nog was) maakt Remco tzaziki voor lunch, lekker! Het recept staat nog kort op mijn @etenmetsandy Instastory, maar wees snel! 


Inmiddels zijn we naar mijn moeder gereden met de boodschappen. Ik ga daar mijn kookkunsten vertonen, ook dit vind je terug op @etenmetsandy , muhahaha. Neem dit vooral niet te serieus. Maar het staat er wel echt. Dus. Ik zou kijken.


Hey papa! Deze foto is fantastisch. Inmiddels is mijn vader alweer ruim acht weken geleden overleden. Ik kan er nog steeds niet bij. Ik mis'm en het is gewoon bizar dat je iemand zolang niet ziet en hoort, en dat dat ook niet meer gaat gebeuren. Terwijl je niet beter weet dan dat hij er normaal altijd was. Als ik bij m'n moeder ben, lijkt het alsof ie elk moment de straat in komt fietsen, en met z'n bezwete hoofd op je af komt om een zoen te geven. Klik klakkend met z'n fietsschoenen. 


 Eenmaal thuis na een half uur oneindig slijm ophoesten (why??) schrijf en teken ik wat in mijn positiviteits-dagboek. Ja echt, ik doe dit sinds kort. Gewoon voor mezelf, mijn psyche zeg maar, en de tekeningetjes hoeven niet mooi te zijn, pure ontspanning. Dus bijvoorbeeld schrijf je op wat je die dag blij maakte, waar je trots op bent, of dankbaar.


Daarna Friends kijken, voor de zoveelste keer, maar ik blijf het zo leuk vinden, en ik blijf er om lachen. 


Tot de volgende blog of plog!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten