vrijdag 19 juni 2015

The CFBD effect

CF Beachdance. Afgelopen weekend was het weer zover. Als je't mij vraagt het leukste feestje van het jaar, al klinkt dat meteen ook wel weer heel sneu aangezien het eigenlijk een soort van lotgenoten toestand is. En dat is altijd zo'n triest woord, alsof we in een kringetje onze zielige levens bespreken. Niks is minder waar! je zou het beter kunnen omschrijven als een groot zuipfestijn.
Er zijn meerdere fijne DJ's die hun ding doen, geheel vrijwillig. Persoonlijke favorieten; DJ Jean en Tigo Volante.

Tuurlijk is de strekking van het feest mede CFers ontmoeten, in een "veilige" omgeving, oftewel in de buitenlucht, aangezien we elkaar kunnen besmetten met de bacteriƫn die in onze longen zitten. Vroeger vond ik dit ook altijd wat "eng" maar tegenwoordig kan ik me er niet zo druk om maken, zolang we niet met iedereen lopen te tongzoenen (......) valt het volgens mij wel mee, en zelfs dat is nog niet eens een garantie voor besmetting. Er zijn best al wat CF koppels gesignaleerd die het goed "doen"! Al met al kijken we heus wel een beetje uit hoor, we desinfecteren ons goed met alcohol, zowel van buiten als van binnen :D
Overigens begrijp ik het ook heel goed dat er CFers zijn die dit risico liever niet nemen.

Maar, hoe was het nou eigenlijk dit jaar? Het was fantastisch. Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar het voelt voor mij altijd als een warm bad, met een aantal mensen heb je gewoon een bepaalde band die er altijd is, ook al zie je elkaar maar heel weinig, de sfeer die er hangt is enorm goed, ik heb zomaar het idee dat deze sfeer ook op de FOK kampen te vinden was, vroeger waren er CF "kampen" voor CF kids/jongeren, maar vanwege dat hele besmettings gedoe mag dit niet meer. Ik ging er nooit heen, en heb volgens mij best wat gemist.
Ik heb trouwens ook lieve vriendin E gemist. Helaas door een ziekenhuis opname kon ze niet komen, en zo was dit mijn eerste CFBD zonder haar, dat klopte eigenlijk niet, volgend jaar dubbel feest E!

Alsof dat heerlijke feestje nog niet genoeg was, waren er ook nog voor diegenen die dit wilden, hotel overnachtingen in de buurt geregeld, geheel kosteloos. Het was dus meteen een weekendje Scheveningen voor Remco en mij, aangezien we twee nachten in het Kurhaus kregen. Serieusss, how lucky are we? 5 sterren. Een heerlijk groot zacht bed, een bad, een (gratis!) mini-bar. Een uitgebreid ontbijt buffet, jammer genoeg heb ik 's ochtends nooit zoveel trek, maar Remco des te meer.

En dan nu een stukje plog! (helemaal niet chaotisch toch??)



Kijk nou, Bon Jovi was er ook! Ohnee, dat was vijf jaar geleden. Maar toch.



Alsof je tussen de wolken lag. Desondanks sliep ik twee nachten slecht, maar hey, that's me. 



Gotta love him.



Dit vat CF Beachdance wel zo'n beetje samen.


Dit ook. 
(Proost Inge!)



The day after. Wat is dat licht fel! Kater van hier tot Tokio 



Inmiddels redelijk herstelt van het weekend, alhoewel.. Maar het was het allemaal waard.
CF Beachdance organisatie, bedankt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten