maandag 13 juli 2015

De Blije Lijst.

Oh oke, slechte blogger, slechte blogger, veel te lang geleden! Niet veel interessants gebeurd ofzo hoor, dagelijkse dingen, afgelopen week was het weer "alles is op week", en mocht ik weer allerlei instanties bellen, ik heb er onderhand wel vijf of zes, drinkvoeding, diabetes-spul, spray toebehoren, inhalatie antibiotica/zout, zuurstof, en gewoon mijn eigen apotheek. Mijn eigen apotheek is altijd het meest informeel, ik heb er immers gewerkt. Meestal is het van;
"Hoi met Sandy"
"Hey Sandy! Alles goed?"
"Ja hoor, met jou ook?"
"Ja prima!"
"Ik wilde dit en dat bestellen"
"Oke gaan we doen!"

Nou ja zoiets. Maar er zijn steeds meer nieuwe medewerkers en die kennen mij niet, en dan moet ik ineens doen alsof ik een standaard patiënt ben, nou jaaa, en willen ze ook nog officieel een recept voordat ze het bestellen, tsss!


Hoe gaat het verder dan?
Niet slecht, wel goed. Zoiets. Al heb ik wat mindere dagen gehad, de hittegolf was natuurlijk fan-tas-tisch, maar na vier dagen hitte trok ik het nog maar slecht, ik dronk veel water en nam veel extra zout, serieus, uit het vaatje op mijn hand en likken maar, of gewoon in een laagje water. Ja, dat is vies, maar dat moet je negeren, gewoon doorslikken (.....) Toch voelde het alsof je het amper aan kon vullen. Oh ja, CF patiënten hebben sowieso al vaak een zout tekort, dus met dat warme weer moet je daar echt opletten. Ik was enigzins gevloerd, de afkoeling was dan ook echt welkom.

Maarja, bewolkte dagen zoals vandaag zijn dan weer minder, een beetje zon mag best hoor! Ik raak meteen weer in een slecht ritme omdat het bed nog zo lekker warm is en mijn ogen letterlijk niet open willen, terwijl met de warmte ik best vroeg opstond, uitslapen in een sauna is niet echt mijn ding.
Afgelopen dagen willen dus niet helemaal, slapen is fijn, ook tussendoor. Eten is gedoe. Sociaal zijn is vermoeiend. Ondanks dat heb ik een fijn kroeg-avondje gehad met lieve S die mij naar buiten lokte voor een ijsje. Ook de fysio ging ik trouw heen, en joepie morgen weer!
Vandaag was ook echt zo'n loze dag, zes uur wakker door super hoestbui, voelde me rot dat ik Remco er wakker mee maakte, die kon meteen niet meer slapen. Ik viel na een uur weer in slaap en vervolgens is het dan tegen tienen dat ik weer soort van ontwaak, rest van de dag verloopt dan kl*te. Ik ontbijt laat, dus lunch laat/weinig. Ik was nukkig en suf. Toch kreeg ik na vieren een opleving. Ik had zin om te koken, lasagne om precies te zijn. En zonder pakjes en zakjes, vooral heel veel tomaat. Tijdens het koken nam ik een rosé (of twee) en zette mijn Blije Lijst op Spotify aan. Ik ging van depri naar hysterisch blij, is dat niet een geestelijke ziekte ofzo?? Mijn Blije Lijst, is een grote guilty pleasure eigenlijk, bij deze maak ik hem toch maar "openbaar", misschien worden jullie er ook wel vrolijk van, Of juist niet natuurlijk!

Blije Lijst





1 opmerking: