maandag 21 december 2015

Christmas is coming!



I hope so!!


Nog vier dagen en dan is het weer kerst. Ik voelde het nog steeds niet zo, tot gisteravond, Remco en ik keken twee kerstfilms, en daar heb ik echt een zwak voor, het liefst met de kerstman op de Noordpool waar van die grote rood met witte kerst zuurstokken staan en allerlei niet realistische crap. Elfen en pratende honden, ja, we keken oa The search for Santa Paws. Beetje Annie achtig maar dan anders, lekker zoetsappig, ik zat er helemaal in. Vervolgens The Santa Clause, wie kent'm niet? Heerlijk zo'n lekkere 90's film. Ik denk dat vandaag het ienieminie kerstboompje toch maar weer tevoorschijn gehaald wordt, soms laat ik de kerstversiering aan me voorbij gaan, maar ik hou toch wel erg van die extra gezellige lichtjes in huis. En hier en daar een sneeuwpopje, wat ik toch wel de ultieme kerstversiering vindt.

Stiekem hou ik dus best van een lekkere corny kerst. Ik heb zelfs ooit het single-tje gekocht van "Last christmas", van Wham. Ik sprong bijna een gat in de lucht toen ik die, meer dan tien jaar geleden vermoed ik, tegenkwam bij de Free Record Shop. Er was toen tenslotte nog geen Spotify. As we speak heb ik'm voor het eerst dit jaar weer op Spotify opgezocht, dus klinkt ie nu door de huiskamer, yep, I still love it, don't judge me! Oh, en dan heb je natuurlijk nog deze:


De nostalgie spat hier vanaf. In een emotionele bui zou ik er zo bij gaan janken. Het is ook echt het gevoel van de kerst van vroeger wat ik hierbij weer voel. Uitgebreid dineren met een voorafje (het standaard "slaatje" wat mijn moeder elk jaar maakte, waarom nu eigenlijk niet meer??) en één of ander hoofdgerecht, erna een Irish Coffee, maar voor mij en mijn broer was het dan warme chocolade melk met slagroom in een Irish Coffee glas. Ik knutselde de menu's in elkaar en zette die neer bij de borden. Tijdens het eten waren er vaak alleen maar kaarsjes aan, inclusief het "Tingeltangel ding" wat mijn mede blogster Irène laatst benoemde in één van haar plogs. Dat geluidje, heerlijk gewoon. 
Wat ook echt altijd al bij deze tijd van het jaar hoort zijn de gevulde musketkransjes, als ik niet op mijn suiker hoefde te letten zou ik er echt heel veel achter elkaar op eten. Kom maar op met die hypo's
Dat ik ouder werd was er ineens nog een prioriteit op eerste kerstdag, of was het tweede kerstdag? Anyway, Bob's saloon, alwaar ik van mijn 18e tot mijn 24ste ofzo, regelmatig kwam, had dan een groots kerstfeest met allerlei DJ's, het ging zelfs door tot 8 uur in de ochtend, nou ja, het is toch ongehoord! Oa DJ Jean kwam daar nog wel eens langs, als hoogtepunt. 
Tegenwoordig hou ik het wat rustiger.. In ieder geval wil ik, of moet ik eigenlijk, één van de kerstdagen toch wat rustiger houden, anders kun je me erna weer opvegen. Tweede kerstdag staat er, naast een familie etentje, een kroegbezoek met karaoke avond op de planning, verheug ik me nu al op, ook al moet ik er een doos paracetamol bij slikken om me fitter te voelen, maar echt.

Dan alleen nog dit:


2 opmerkingen:

  1. Nostalgisch blogje, fijn :-) Alleen Wham gruw ik van, dat is de reden dat ik de radio niet aan zet in deze tijd, net als dat Mariah Carey-ding. Hier een rustige kerst, eerste kerstdag samen met dochter wat lekkers koken en filmpje kijken. Have fun you two!

    BeantwoordenVerwijderen